Léčba insomnie (nespavosti)

Léčba insomnie (nespavosti)

Spánková hygiena

V mnoha případech chronické nespavosti, může pomoci nácvik či změna spánkových návyků. Spánková hygiena je sada návyků a rituálů, které se praktikují každý večer – doporučení pro zdravý spánek.

Kognitivně behaviorální terapie

Kognitivně behaviorální terapie nespavosti se zaměřuje na myšlenky a chování, které zabraňují usnutí. Pomáhá také naučit se nové spánkové strategie, techniky k redukci stresu, relaxaci a plánování spánku –  kognitivně behaviorální terapie.

Léky na spaní

Váš lékař vám může předepsat léky na spaní – tzv. hypnotika.

I ty nejmodernější léky na spaní používané v současnosti (např. Zolpidem) však narušují a významně snižují zastoupení tzv. pomalovlnného spánku NREM 3 – nejhlubšího spánkového stádia. Jeho nedostatek má přímý vliv na mozkové funkce, jako je paměť.

Většina prášků na spaní je návyková a vede k abstinenčnímu syndromu.

Proto, než sáhnete po lécích, zkuste upravit své spánkové návyky (doporučení pro zdravý spánek) nebo kognitivněbehaviorální terapii.

Chronická nespavost rozhodně patří do rukou odborníka.

Napsat komentář

Close Menu